Jakie są objawy zużytych klocków hamulcowych?

Niektórzy z nas doskonale wiedzą o tym, że taki typowy klocek hamulcowy to część cierna i tylna, która ma kontakt z tłoczkiem. Na dokładkę istnieją w tym układzie specjalne blaszki, które trzymają dany klocek hamulcowy tak, by nie ruszał się on na boki i by nie ruszał się w inne strony. Natomiast gdy już zużywa się ta okładzina cierna, to sam odgłos powiązany z hamowaniem znacząco się zmienia.

Nowoczesne systemy

Wiele zacisków hamulcowych ma w sobie taki mechaniczny lub po części elektryczny system, dzięki któremu dowiadujemy się o tym, że klocki hamulcowe w samochodzie się już kończą.

Jednym słowem w czasach obecnych nie jesteśmy zdani jedynie na nasłuchiwanie tego, jak tarcze współpracują z klockami hamulcowymi. W tym tkwi olbrzymi plus i to zwłaszcza jeśli chodzi o ludzi, którzy eksploatują samochody sportowe, czyli coś takiego jak pojazd kompaktowy z zaskakująco mocnym silnikiem benzynowym.

W jego przypadku samo nasłuchiwanie hamulców raczej nie wystarcza, bo tego typu pojazd to cała masa podzespołów mechanicznych niepasujących do wersji zwyczajnej. Mowa tu o tym, że w wersji sportowej poza hamulcami i tarczami lepszym jest nie tylko silnik, ale też samo zawieszenie i układ kierowniczy, bo auto sportowe musi mieć moc i genialne właściwości jezdne.

Czy klocki w aucie sportowym są inne?

Niektórzy z nas doskonale wiedzą o tym, że klocki hamulcowe w aucie sportowym są inne, czyli jeśli jest to takie kompaktowe auto z mocniejszym silnikiem, to ma ono też większe tarcze hamulcowe i klocki, które mają większą powierzchnię styczną. Jednym słowem klocki te przylegają w sposób bardziej wzorowy do danej tarczy hamulcowej, a samo ich zużywanie się to nie tylko odmienny dźwięk samego hamowania, ale też ta cała elektronika danego samochodu.

Jej kluczowa przewaga tkwi rzecz jasna w tym, że kierowca nie musi wszystkich tych detali sprawdzać na własną rękę, tylko może zaufać pojazdowi informującemu go o konieczności wymiany klocków hamulcowych, a ta wymiana to nie tylko zakup oryginalnych klocków, czy też dostatecznie dobrego zamiennika, ale też cała ta procedura powiązana z oczyszczeniem zacisku z brudu i jego konserwacją. Etap ten jest też ważnym, jeśli chodzi o wymiany w hamulcach aut sportowych.

Czy zamienniki szybciej się zużywają?

Nawet zamienniki dostatecznie dobre jakościowo zaczną szybciej brzmieć tak jak zużywające się klocki hamulcowe, choć tu nie chodzi jedynie o to, jak szybko klocki się zużywają, ale też i o to, jak osoba eksploatująca dane auto wychodzi na tym finansowo.

Mowa tu dokładnie o tym, że trzykrotne postawienie na zamienniki, czyli na całe komplety klocków hamulcowych. Może okazać się lepszym od dwukrotnego zakupienia oryginalnych klocków, czyli postawienie na zamienniki w tym przypadku to niższa cena i co najważniejsze zamienniki takowe mogą wolniej się zużyć.

Dlatego tak wielu stawia na zamienniki, jeśli chodzi o popularne modele aut kompaktowych lub użytkowych. w tych autach nie potrzeba efektywności hamowania pasującej do sportowych pojazdów, bo ważniejszym aspektem jest tańsza eksploatacja.

You may also like...